عوارض واژینوپلاستی
نوشته شده توسط : محدثه

 

شایع‌ترین سوال شما عزیزان از پزشک در مورد عوارض واژینوپلاستی این است که آیا واژینوپلاستی عوارض دارد؟ عوارض، مضرات و معایب واژینوپلاستی یا عمل زیبایی و ترمیمی واژن چیست؟ ابتدا لازم است بگوییم که اگر شما واژینوپلاستی یا لابیاپلاستی را توسط جراح متخصص با تجربه انجام دهید، هیچ عوارض واژینوپلاستی ماندگار و جدی نخواهید داشت. هر عمل جراحی که انجام می‌شود، پتانسیل ایجاد عوارضی را به دنبال دارد.

عمل ترمیم و جوانسازی واژن، یا واژینوپلاستی هم از این قاعده کلی مستثنا نیست. در واژینوپلاستی به روش غیر جراحی که توسط لیزر، نخ و یا تزریق ژل و چربی انجام می‌شود و معمولاً در زنان جوان با آسیب‌های محدود قابل انجام است؛ عوارض واژینوپلاستی ناچیز و در حد تورم و درد خفیفی است که نهایتا تا ۷۲ ساعت بعد برطرف می‌شود.

اگر شما واژینوپلاستی سرجیکال انجام داده باشید، یعنی واژینوپلاستی که در آن بیهوشی، داروهای بیهوشی، برش چاقو و بخیه را تجربه کرده­اید؛ بدانید که وجود عوارض واژینوپلاستی زیر تا 10 الی 14 روز طبیعی است. عوارض واژینوپلاستی بعد از مدتی، خود به خود برطرف می‌شود. وجود درد خفیف و قابل تحمل، تورم و کبودی.

تمام افرادی که واژینوپلاستی به روش جراحی را تجربه کرده‌اند، دچار عوارض واژینوپلاستی فوق می­شوند؛ اما نگران نباشید، زیرا بدون نیاز به درمان جدی و ایجاد مشکل ماندگار، آنها را پشت سر می­گذارد. اما موضوع خطرناک، در زمانی ایجاد می­شود که واژینوپلاستی توسط جراح بی تجربه یا فرد ناآگاه انجام می­شود؛ در این صورت وجود عوارض واژینوپلاستی زیر هرچند نادر است؛

اما اگر این عوارض واژینوپلاستی اتفاق بیافتد می­تواند خطرات جدی را متوجه حال فرد مبتلا بنماید. این عوارض واژینوپلاستی جدی عبارتند از: خونریزی­های شدید، عفونت. عوارض داروهای بیهوشی؛ هماتوم، لخته خون، نکروز بافتی و یا مرگ بافت سالم، آسیب به مثانه و احتباس ادرار، بی حسی ناحیه به علت صدمه دیدن شاخه­های اعصاب مجاور دیواره واژن.

 





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: